toateBlogurile.ro

marți, 28 decembrie 2010

Suedia, august 1990 - februarie 1991

Revin cu postarile, de data asta cu alte trairi pe plan personal dar si legate de Romania si vreau sa precizez ca in drumul meu prin viata am fost casatorit cu o femeie care m-a urmat pana acum 5 ani. De-aici voi relata un alt episod al vietii mele. Intamplarile traite de mine din !985 de cand am cunoscut-o pe "ea" si pana cand am ajuns in Suedia cu "ea" vor fi relatate, sper, intr-o carte pe care am inceput-o.

Suedia mi se parea o tara asa cum ar fi trebui sa fie tarile lumii.
Au fost cazuri cand romani care au cerut azil in Suedia sa lesine in magazinele suedeze din cauza abundentei de marfuri. Asta cand romanii veneau dintr-o tara unde erau obisnuiti cu goliciunea magazinelor.
Imi amintesc un mic banc...
"Intra unul in alimentara si intreaba:
- nu aveti carne ?
Vanzatoarea raspunde :
- Aici nu avem paine... dincolo nu au carne !"

Pe vaporul care ne gazduia nu aveam altceva de facut decat sa coboram in cala si acolo sa ne holbam la un ecran mare cu MTV si alte programe. Acolo fumam ca turcii.
Bisericutele erau formate.
Intr-una din zile, "ea" se supara pe un roman din Constanta si ii spune "boule" fara ca acesta sa ii faca ceva rau. Prin urmare omul s-a retras si nu a mai vorbit cu noi.
In alta zi "ea" i-a spus unei romance, cu care a fost colega de serviciu, ca "e proasta" (colega ce a fost jurist in intreprinderea respectiva in timp ce "ea" era o simpla secretara). Colega ei i-a intors, firesc, spatele.
In alta zi "ea" a iscat un scandal pe care mi-a fost greu sa-l potolesc.

Intr-o zi am fost la magazin cu un nou venit, roman. Tipul a furat ceva si a fost prins. Mai tarziu m-a amenintat cu moartea pentru ca nu l-am ajutat la furat ! A fost expulzat.

Zilele treceau greu. A venit iarna. Mancarea era proasta si fara gust.
Cumparam cu banii mei putini cate ceva mai bun de mancare pentru "ea" si eu mancam la cantina pe motivul ca pentru mine mancarea era acceptabila, dar adevarul era ca nu aveam suficienti bani ca sa pot manca si eu mai bine.
Ajunsesem la 1,87 m sa am greutatea de 66 kg. Cred ca ma invidia partea feminina !
Frigul se simtea pana si in cabinele unde eram cazati. Cu aerul care ne intra in cabine venea un puternic miros de fum de tigari si de motorina.

Dupa sase luni de locuit pe acel vapor am fost mutati in Asarum, in conditii mai civilizate. Asa credeam...

Voi reveni,

Stelian Maria

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu