toateBlogurile.ro

joi, 27 ianuarie 2011

Reprosuri si injuraturi

De-a lungul celor 21 de ani scursi, de cand romanii au inlocuit o dictatura veche cu una noua, mi s-au reprosat multe lucruri.
Incepand cu Piata Universitatii am fost scuipat si injurat de foarte multe ori cand incercam un dialog cu cetatenii care mai-mai ca nu ne bateau. Atunci mi se reprosa ca:
- "din cauza voastra nu gasesc sa cumpar oua, golani nenorociti"...
- "la munca baaaaaaaaaaaa... puslamaua dracului"
- "de ce nu-i lasati sa conduca tara ca din cauza voastra nu pot sa faca ceva pentru tara..."
...s.a.m.d.

Totusi, odata stabilit in Suedia, nici aici nu am avut liniste.
Ma aflam in lagar si asteptam un raspuns de la autoritatile suedeze cand mi-a fost dat sa aud:
- "fira-ti ai dracului de revolutionarii pulii" (scuze pentru redarea exacta)!
- "bai tata... daca nu ai murit in Romania poti sa mori in Suedia, asa ca fa ciocu mic" !!!
s.a.m.d.

Injuraturi mi-am incasat cat sa-mi ajunga pentru cateva vieti si cei care incearca sa ma mai injure o fac in zadar pentru ca la mine magazia cu injuraturi e prea plina.

Am fost injurat de cateva specimene pe Facebook, pe Hi5, pe ISC, etc, si asta numai cand au aflat cine sunt.

Unii din cei care ma cunosteau mi-au intors spatele ca si cum nu ar dori sa ma aiba ca prieten din cauza "antecedentelor mele de natura politica" !

Sincer ? nici eu nu am nevoie de ei.
Ma ingrijoreaza insa capacitatea negativa a romanilor, toleranta lor prosteasca sau intoleranta la la fapte bune, nepasarea in care se scufunda de cand se trezesc si pana la culcare, lipsa de respect pentru semenii lor si implicit lipsa de respect propriu ! Nu este o stare generala, dar nu e nici departe !

Din ce in ce se vorbeste mai mult despre faptul ca noi, stramosii nostri, am fost primii in Europa. Se pare ca setea de a fi primii mereu s-a facut remarcata si in faptul ca romanii si la injuraturi detin primul loc !

Imi amintesc cum multi romani isi invatau copiii la varste fragede sa injure, razand cu pofta cand copiii spuneau cuiva "du-te-n p...a matii"

Pe la inceputul anilor `90, intr-o fabrica din Suedia, un roman s-a enervat pe un coleg suedez si a vrut sa-i aplice acestuia o corectie ca la mama acasa.
Totusi ca sa traduci in suedeza "sa o f...t pe mata" a fost prea mult pentru romanul nostru (chiar nu se traduce ca la noi si nu se intelege la fel) care i-a spus: "jag vill knulla din mamma", ceea ce in romaneste inseamna "eu vreau s-o f...t pe mama ta"...
Suedezul a facut ochii mari si, crezand-ul pe roman, i-a spus:
"Du... min mamma är lite för gammal för dig, men om du vill då kan jag fråga henne" !
In traducere romaneasca inseamna "tu... mama e cam batrana pentru tine dar daca tu vrei asta am sa o intreb" !
Iata ca suntem campioni mondiali la injuraturi neintelese de alte popoare.


Stelian Maria

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu